Zdrowe odżywianie – recepta na zdrowie i piękną figurę

Zdrowe odżywianie to recepta na zdrowie i piękną figurę.

zdrowe odżywianie

Chcesz zacząć zdrowo się odżywiać, ale nie wiesz jak? To nie jest nic trudnego. Każdy może to osiągnąć. Nie wiesz jak do tego się zabrać? Pozwól, że przedstawię Ci teraz kilka cennych informacji, jak się za to zabrać 🙂

Zdrowe odżywianie – zbilansowana dieta!!!

Warto jest dostarczać organizmowi wszystko co jest dla niego niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania. Chodzi tu o to, aby stawiać na racjonalne odżywianie się i zdrowe produkty. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych lub otyłości.

Zachęcam do zapoznania się z nową piramidą żywienia, która przedstawia w jasny sposób, jakie produkty należy spożywać (z większą ilością składników odżywczych). Najważniejszą zasadą zbilansowanej diety jest spożywanie 5 posiłków dziennie, ale mniejsze porcje każdego z nich.

Katering dietetyczny – ułatwienie dla zapracowanych

Jeżeli masz aktywny styl życia, ciągle jesteś w ruchu, nie masz głowy aby myśleć co zjeść to idealną opcją dla ciebie jest katering dietetyczny. Możesz zamawiać sobie 5 posiłków na dzień z wybraną ilością kalorii i różnymi opcjami np. posiłki dla wegan itp.

Nawadnianie organizmu – najważniejsza jest woda!!!

Odsyłam Cię tutaj: Nawadnianie organizmu – ważna rzecz . Tutaj dowiesz się więcej na ten temat.

Eliminuj z diety produkty niezdrowe!!!

Chyba wiesz o co mi chodzi, nie muszę się tutaj długo rozwodzić. Chodzi mi głównie o fast food’y, słodycze, napoje słodzone itp. Dostarczają one organizmowi wielką ilość kalorii – szkodliwe tłuszcze i węglowodany, a do tego za mało lub brak błonnika, witamin i minerałów.

Aktywnie spędzaj czas!!!

Staraj się poruszać jak najwięcej w ciągu dnia. Jeżeli masz pracę siedzącą lub dużo się uczysz, rób sobie przerwy na krótkie spacery np. 10-minutowe. Dotlenisz swój organizm i zwiększysz swoją efektywność. Dobrze by było też zadbać o to, aby znaleźć czas też na treningi sportowe (siłownia, bieganie po mieście czy po wsi, jazda rowerem czy też inne). Jest to połączenie pożyteczności i przyjemnością.

Nie myśl o jedzeniu!!!

Jeżeli masz problem objadania się lub podjadania w ciągu dnia, to spróbuj nie myśleć o jedzeniu. Wygląda na to, że nie masz zbilansowanej diety i nie jesz 5 posiłków dziennie. Zacznij dostarczać swojemu organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych. Jedz zdrowsze produkty, a twój organizm podziękuje Tobie za to. Nie będzie domagał się kolejnych posiłków, aby dostać więcej energii.

Zacznij już dziś dbać o to co jesz!!!