Dobry trening – to jaki?

Dobry trening – to jaki? Wyciskać siódme poty na bieżni lub rowerku czy raczej postawić na wyćwiczenie sobie mięśni? Trening na wolnym powietrzu czy raczej siłownia? Wszystko zależy od Twojej decyzji, ale musisz pamiętać o tym, jaki jest cel Twojego treningu 🙂

Jeżeli jesteś kulturystką/kulturystą to po prostu chcesz wyrzeźbić sobie mięśnie to jak najbardziej postaw na trening na siłowni, ale pamiętaj, żeby być pod opieką trenera. Łatwo przeciążyć swój organizm lub spowodować jakieś niepotrzebne urazy.

Natomiast, gdy chcesz poprawić swoją kondycję lub spalić zbędne kilogramy, możesz wybrać miejsce i rodzaj wykonywanych ćwiczeń. Przy ładnej pogodzie, aż miło jest pójść do pobliskiego parku lub lasku aby zaczerpnąć świeżego powietrza i pobiegać lub znaleźć siłownię na świeżym powietrzu (w niektórych parkach można już znaleźć stojące maszyny do ćwiczeń – takie jak znajdują się na siłowniach).

Zimą, gdy pogoda nie sprzyja, możesz poszukać, która siłownia najbliżej ciebie ma najlepszą ofertę. Jeżeli wiesz jak postępować z urządzeniami i ile ćwiczyć, żeby się nie przećwiczyć to wskakuj na nie.

Jeśli zaś nie masz planu treningowego ani nie wiesz co i jak ćwiczyć, aby uzyskać wymarzony efekt poradź się specjalisty w tej dziedzinie – trenera osobistego. Nie żałuj wydanych na niego pieniędzy. Lepiej zadbać o swoje bezpieczeństwo i zdrowie, niż później chorować z powodu niepotrzebnych urazów lub uczucia przeciążenia organizmu.

Dobry trening, czyli jak często ćwiczyć?

Aby zapobiec niewydolności lub przeciążeń należy przestrzegać norm czasowych treningu każdego rodzaju (na siłowni i te na świeżym powietrzu). Jeżeli zależy ci na czasie, żeby szybko osiągnąć wymarzoną sylwetkę lub dobrze wyrzeźbione mięśnie to zalecam ćwiczyć 3-5 dni w tygodniu i nie więcej niż 10h.

Nie należy trenować codziennie. Treningi z minimum jednodniową przerwą są lepszą opcją niż codzienne katowanie swojego organizmu, który nie nadąży się regenerować. Co pociąga za sobą odpowiednie konsekwencje – efekty w budowaniu masy mięśniowej mogą być gorsze. Co więcej, codzienne ćwiczenia mogą doprowadzić do przetrenowania, które objawia się nie tylko brakiem motywacji, ale szeregiem innych objawów: spadek siły, przemęczenie, skurcze mięśni, kontuzje, bóle głowy.

Dobry trening – czyli jak ćwiczyć?

To wszystko zależy od tego jaki cel sobie wyznaczyłeś/aś. Jeżeli zależy ci na pozbyciu się nadwagi to program na schudnięcie (najlepiej ustal plan treningowy z trenerem osobistym – może być tylko jedna konsultacja), jeśli chcesz zwiększyć masę mięśniową (to ćwicz na stacjonatach do tego przeznaczonych na siłowni), jeżeli chcesz poćwiczyć grupowo to pójdź na zajęcia grupowe, np. joga, taniec, aerobik, step, pilates czy wiele innych.

W dzisiejszych czasach nawet grupy wiekowe 50+ są dostępne w ofertach klubów sportowych czy siłowniach. Krótko mówiąc ruch i sport jest dla osób w każdym wieku. Dobrze jest zadbać o dłuższe życie i zdrowsze!!!

 Pływaniebieganiejazda na rowerze – to tylko niektóre z możliwości, jakie daje nam sport. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, zarówno w życiu młodych osób, jak i starszych. Warto pamiętać, że uprawianie sportu nie tylko wpływa na ładną sylwetkę i dobrą wydolność organizmu, ale również zapobiega wielu chorobom. Dlatego w każdym wieku należy się ruszać w miarę swoich możliwości.